UZA Top Employer

Voor het 10de jaar op rij kreeg het UZA het Top Employer-certificaat: een internationale erkenning van het CRF-institute voor organisaties met een state of the art HR-beleid. Het UZA biedt dan ook aantrekkelijke werkomstandigheden, extra diensten zoals kinderopvang, veel aandacht voor talent en ontwikkeling én een innovatieve bedrijfscultuur. Ook de open, joviale en vriendschappelijke sfeer onder collega’s spreekt (toekomstige) werknemers aan. Ter illustratie: in 2014 kreeg het UZA meer dan 4500 sollicitaties.

Comedy Clinic

De UZA Comedy Clinic is en blijft een succesformule om studenten op een informele manier te laten kennismaken met het UZA. Op 27 november nodigde het UZA voor het 7de jaar op rij meer dan 300 studenten verpleegkunde en vroedkunde uit op dit rekruteringsevent voor toekomstig verpleegkundig talent. De studenten genoten van de standup-kunsten van Thomas Smith, Wouter Monden en Johnny Trash. Daarna was er ruimte voor een babbel met mentor-coaches en hoofd-verpleegkundigen.

Sportieve UZA-medewerkers

Samen sporten blijft een trend in het UZA. Dankzij deze sportevenementen leren onze medewerkers elkaar beter kennen, wat reflecteert in een groter eenheidsgevoel zowel binnen- als buiten het werkveld.

• Dit jaar liepen er een 180 UZA- en AZ Monica-sportievelingen mee aan de Antwerp Ten Miles. Goed voor een 40ste plaats op 153 deelnemende bedrijven.
  • Er namen 70 enthousiaste UZA-lopers deel aan de Citta Antwerp Urban Trail.
  • Er was veel belangstelling voor de Move for Parkinson, een estafetteloop ten voordele van het onderzoek naar de Ziekte van Parkinson.
  • Eind juni beklommen 105 fietsers van het UZA en de gemeente Edegem samen de Mont Ventoux: voor hun plezier én om geld in te zamelen voor het Alice fonds. Een vzw die steun biedt aan ouders van prematuurtjes.

UZA café

UZAcafé, afterwork themadrinks om de collega’s beter te leren kennen

In 2014 slaagde het UZAcafé er opnieuw in om medewerkers uit diverse afdelingen dichter bij elkaar te brengen. De populaire UZAcafés in het personeelsrestaurant worden telkens door een andere dienst georganiseerd. Een overzicht:

• Februari: Valentijnseditie door de collega’s van CMS/PMS/telefonie met een hartverwarmend hartjes- en bloemendecor.
  • Maart: Verpleegeenheid D0 (oncologie) zorgde voor een Afrikaanse setting compleet met zwoele ritmes en zuiderse hapjes.
  • Juni: de apotheek veranderde de glazen zaal  in een klein stadion waar 200 collega’s live de overwinning van de Rode Duivels op Algarije vierden.
  • Oktober: back to basics,  een gezellig samenzijn voor een hapje en een drankje met collega’s die je niet elke dag tegenkomt.
  • November: de medewerkers van het operatiekwartier organiseerden een Aziatische avond met fingerfood, sumoworstelaarwedstrijden en een glaasje saké.

UZA for LIFE 2014

UZA For Life 2014

In het kader van Music for Life verkochten enthousiaste UZA-vrijwilligers van 1 t/m 24 december snoep, chocola, kerstrozen en allerlei leuke cadeautjes voor een goed doel aan de speciaal ingerichte stand in de inkomhal. Er werd in totaal meer dan 7000 euro opgehaald voor onder meer het Berrefonds (voor ouders van overleden kindjes), het Alice fonds (voor ouders van prematuurtjes), Hippo & Friends (kinderdiabetesorganisatie) en de Parkinsonliga.

Nieuwe app maakt nieuwe medewerkers snel wegwijs

De Welcome App bereidt nieuwe medewerkers voor op de start

‘Dankzij de app voelde ik me meteen welkom in het UZA.’ Alana Schuerwegen, psychologisch assistent

Sinds oktober heeft het UZA een Welcome App. Nieuwe medewerkers krijgen de link bij het ondertekenen van hun contract. De app bereidt hen via pc, tablet of smartphone voor op hun start: met interessante weetjes, een virtuele rondleiding en een boodschap van de gedelegeerd bestuurder. Wie dat wil, kan zichzelf ook al kort voorstellen aan zijn of haar directe collega’s. Via de Welcome App kunnen starters ook feedback geven over hoe ze hun eerste werkweek ervaren.

UZA heeft honderden volgers op Twitter en Facebook

Via sociale media informeert het UZA patiënten, medewerkers en andere geïnteresseerden over (medische) innovaties en de activiteiten in het ziekenhuis. Sociale media trekken nieuwe medewerkers aan, en zijn een brug naar de andere UZA communicatiekanalen: www.uza.be, www.uzatrektaan.be, www.maguza.be of de UZA filmpjes op Youtube. Het aantal volgers op Twitter is sinds 2013 meer dan verdubbeld.

Volg het UZA: